Ook bij de politie kan een geautomatiseerde gesprekspartner van pas komen!

De politie is op sommige plaatsen al heel actief met de sociale media. Denk hierbij aan de politie te paard of Bumper de bekende politie hond die je voorbij ziet komen op bijvoorbeeld Instagram! Veel mensen hebben interesse in bepaalde takken van de politie en volgen dit maar al te graag. Ook zij zullen tegen vragen aan lopen en wat is er nou makkelijker dan deze te stellen aan een geautomatiseerde gesprekspartner? Makkelijk gezegd ook wel een chatbot genoemd. Een chatbot kan je zelf bouwen en inrichten naar wens. Naarmate de chatbot meer chats voert met klanten verzamelt hij gaandeweg meer informatie. Dit wil dus zeggen: een chatbot kan slimmer worden! Hoe mooi is dat?

Een chatbot? Waar kan dat nog meer?

Naast de politie, wat een heel belangrijk beroep is, kan de chatbot in veel meer sectoren, bijvoorbeeld ook in de beveiliging. In de beveiliging kan je ook alle kanten op. Festivals, pand beveiliging of een discotheek, er is genoeg keus. Ook hier kan je een chatbot toepassen! Denk aan simpele informatie zoals solliciteren. Is iemand op zoek naar een baan? Leuk! Hier kan je onze vacatures vinden of de bot verwijst door naar een e-mailadres voor een open sollicitatie.

De chatbot schakelt je graag door naar een medewerker.

Het kan natuurlijk zo zijn dat een chatbot in het gesprek vast loopt. De bot heeft natuurlijk niet alle informatie in zijn hoofd zitten zoals een mens dit heeft. In dit geval kan de bot, binnen de openingstijden, de klant makkelijk doorverbinden naar een medewerker van de klantenservice. Heb je dit liever niet? Geen probleem, in dit geval kan hij een ticket aanmaken of doorverwijzen. Hierdoor kan de klant als nog geholpen worden en loopt hij niet tegen een muur aan! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *