Functioneringsgesprek vragen aan medewerkers

Een functioneringsgesprek voeren

Bij een functioneringsgesprek kijkt u samen met uw medewerkers of hun functioneren nog goed gaat. Soms kan bij slecht functioneren een ontwikkelingstraject met begeleiding worden opgestart. Maar in andere gevallen moet het soms een slecht nieuws gesprek zijn. Dit betekend vaak dat de medewerker achteraf toch niet bij de functie past waarvoor hij is aangenomen. Het gaat om gedrag wat structureel voorkomt. Dit kan de werkhouding zijn, gebrek aan motivatie of het niet nakomen van afspraken. Maar ook het niet goed uitvoeren van taken kan een onderdeel zijn van het gesprek. Zowel medewerker als werkgever zijn het van beide kanten eens over het functioneren, anders dan bij een beoordelingsgesprek. Samen met de medewerker worden vervolg afspraken gemaakt of wordt er wederzijds ontslag besproken. Dit laatste is alleen het geval als zowel medewerker als leidinggevende geen uitweg meer zien zoals een ontwikkelingstraject.

Digitaal platform met personeelsgegevens

Er zijn speciale programma’s te krijgen waarbij u de voortgang van uw medewerkers kunt beoordelen. Met dit overzichtelijke programma kunnen alle HR gegevens en beoordelingen omtrent het functioneringsgesprek worden opgevraagd en gebundeld. Deze programma’s werken innovatief aan een persoonlijke ontwikkelingsplan voor uw medewerkers. Functioneringsgesprek vragen aan medewerkers kunnen standaard in het plan worden gezet. Dit is een moderne en digitale variant van het traditionele functioneringsgesprek formulier.

Functioneringsgesprek formulier en digitaal platform

In een traditionele functioneringsgesprek formulier worden tevens de zelfde soort vragen gesteld als in een digitale omgeving samen met een ontwikkelingsplan waarbij duidelijk wordt hoe uw medewerker zijn functioneren kan verbeteren. Dit kunnen onder andere vragen zijn hoe fijn uw medewerker het vind op uw werk, hoe uw medewerker tegenover de uitvoering van taken staat en welk cijfer uw medewerker geeft aan bepaalde taken en zijn functioneren in het algemeen. Samen met de medewerker kan zo worden bekeken hoe hij zichzelf nog beter kan ontwikkelen op de werkvloer.

Medewerker ontvangt direct meldingen

Via een digitale melding weet uw medewerker direct wanneer hij zijn functioneringsgesprek krijgt. Hij kan direct reageren op de melding en vergeet op deze manier nooit meer een afspraak. Ook wordt er via het platform duidelijk wat uw medewerker te wachten staat via zijn persoonlijk ontwikkelingsplan. Daarnaast kan de medewerker met vragen die hij krijgt het functioneringsgesprek tot in de puntjes voorbereiden. Het is een fijne interactieve manier om mee te werken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *