Doe waar je goed in bent

Schoenmaker blijf bij je leest. Oftewel doe alleen datgene waar jij echt goed in bent. De ondernemers die deze uitdrukking serieus nemen en ook echt toepassen zijn dan ook de ondernemers die de grootste successen boeken. Natuurlijk is het goed om van veel dingen een beetje te weten, zodat je zelf in de gaten kunt houden wat er gebeurt binnen je bedrijf. Maar werkzaamheden durven uitbesteden en durven vertrouwen op de kennis en ervaring van anderen is wat jouw onderneming tot een echt succes kan maken. Het is namelijk waar dat je niet overal de beste in kunt zijn. Ben jij goed in foto’s maken, laat dan iemand anders zich bezig houden met de sales. Ben jij juist een echte manager, zorg er dan voor dat een social media expert zich richt op het zichtbaar maken van jouw bedrijf. Vertrouw in de kracht van ieders kennis en schoenmaker, blijf bij je leest!

Internet is onmisbaar

Een tweede onmisbare eigenschap van een succesvolle ondernemer is weten waarin je moet investeren. Waar moet je jezelf echt laten zien om te zorgen dat de klanten non-stop naar je toe komen? De afgelopen maanden is wel gebleken dat internet steeds belangrijker wordt. Een beetje ondernemer die zichzelf serieus neemt en die écht mee wil spelen met de grote jongens aarzelt dan ook niet om hier goed in te investeren. Om te beginnen met een website. En dan niet zomaar eentje die in een half uur in elkaar is gezet. Maar een goede website die volgens de juiste strategie is opgebouwd en waarvan de teksten SEO geoptimaliseerd zijn. Daarnaast kan het je niet ontgaan zijn dat ook linkbuilding onmisbaar is. Hoe gaan je klanten jou anders vinden? Hoe beter je linkbuilding is ingericht, hoe hoger jij in de zoekresultaten verschijnt en des te groter de kans dat jouw klant als vanzelf naar jouw website toe komt. 

Investeren om te kunnen incasseren 

Nog een regel die elke topondernemer graag ter harte neemt is investeren. Dan bedoel ik vooral investeren door werkzaamheden uit te besteden. In het geval van online vindbaarheid is investeren in een linkbuilding specialist dan ook een echte no brainer. Naast een enorme hoeveelheid aan kennis heeft een echte linkbuilding specialist ook veel contacten om te zorgen dat je kwalitatief hoogwaardige links gaat gebruiken. Jazeker, het inhuren van een specialist kost geld, maar het scheelt je ook een heleboel tijd om zelf alles uit te zoeken. En tijd is geld, dat weten we toch allemaal?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *